Ruilen en retournerenBartBoke

Ruilen en retourneren

Veelgestelde vragen rond ruilen en retourneren:


Hoeveel tijd heb ik om een artikel te ruilen of retourneren?

Opgelet! Tijdens onze uitverkoop is het ruilen of retourneren van artikels niet mogelijk.

Voor alle artikels geldt er een zichttermijn van 14 dagen. Binnen deze termijn heb je rustig de tijd om na te gaan of je je artikel wenst te behouden. Wanneer u niet tevreden bent over een artikel of de maat is niet correct, dan kunt u het binnen deze zichttermijn ruilen of retourneren.


Hoe moet ik een artikel retourneren?

Een artikel retourneren is heel eenvoudig:

1) Ga naar ons contactformulier bij “contacteer ons”, kies als onderwerp voor “Ruilen & Retourneren”
2) Vul alle benodigde gegevens in: naam, adres, bestelnummer, …
3) Laat ons weten of je het artikel wil ruilen of retourneren
4) Binnen de 2 werkdagen sturen wij jou een bevestigingsmail met de nodige instructies

Na deze bevestiging heeft u 7 dagen de tijd om het artikel terug naar ons op te sturen. De verzendingsdatum van het artikel geldt hierbij als bewijs.


Wanneer krijg ik mijn geld terug als ik een artikel retourneer?

Wij streven er naar om je geld binnen de 7 dagen na ontvangst van het geretourneerde artikel terug te storten op jouw bankrekening die gebruikt werd bij de originele betaling. Indien wij niet over deze gegevens beschikken, nemen we hiervoor met jou contact op. Bij overmacht brengen wij jou hiervan tijdig op de hoogte. Verzendkosten worden niet terugbetaald.


Hoe kan ik een artikel ruilen?

Opgelet! Tijdens onze uitverkoop is het ruilen of retourneren van artikels niet mogelijk.

Wil je graag iets ruilen, meld ons dit dan zo spoedig mogelijk via het contactformulier bij “contacteer ons” met vermelding van het bestelnummer en het gewenste artikel en maat. Op die manier kunnen wij het artikel, indien voorradig, onmiddellijk uit onze voorraad halen en opzij leggen. Eventuele bij- of terugbetalingen worden nadien afgehandeld.

Een artikel ruilen is even eenvoudig als retourneren:

1) Ga naar ons contactformulier bij “contacteer ons”, kies als onderwerp kies je voor “Ruilen & Retourneren”
2) Vul alle benodigde gegevens in: naam, adres, bestelnummer, …
3) Laat ons weten of je het artikel wil ruilen of retourneren
4) Binnen de 2 werkdagen sturen wij jou een bevestigingsmail met de nodige instructies

Na deze bevestiging heeft u 7 dagen de tijd om het artikel terug naar ons op te sturen. De verzendingsdatum van het artikel geldt hierbij als bewijs.


Wat als ik een foutief of defect artikel heb ontvangen?

Allereerst onze excuses hiervoor! Om dit zo snel mogelijk in orde te brengen, vragen we je om contact met ons op te nemen via het contactformulier. Volg hiervoor dezelfde werkwijze als voor het ruilen van een artikel. Wij zetten de scheve situatie dan zo spoedig mogelijk recht.


Zijn er specifieke voorwaarden om een artikel te mogen ruilen of retourneren?

Om een artikel te mogen ruilen of retourneren, moet aan de volgende voorwaarden voldaan zijn:

  1. het artikel moet voorzien zijn van het aangehechte label;
  2. het artikel moet in de originele verpakking zitten;
  3. het artikel moet ongedragen / ongewassen zijn;
  4. schoenen mogen geen sporen van gebruik vertonen en in de originele doos zitten (deze doos mag tevens niet gebruikt worden als verzend doos: zonder plakband, zonder opschrift en stickers);
  5. het pakket moet voldoende gefrankeerd zijn;

Welke kosten moet ik betalen als ik een artikel ruil of retourneer?

De kosten om het artikel teug te sturen naar Beau Delicious (of je nu ruilt of retourneert) zijn steeds ten laste van de klant. Enkel bij het ruilen van een artikel, sturen wij het nieuwe artikel kostenloos op: je hebt immers al eens betaald voor de verzending.


Hoeveel keer kan ik een artikel ruilen?

Je kan een artikel slechts 1x ruilen.


Wat met een artikel dat in aanbieding stond?

Wij maken voor het ruilen en retourneren van artikels geen onderscheid tussen gewone prijzen of aanbiedingen: voor alle artikels gelden dezelfde eenvoudige voorwaarden!


Naar welk adres moet ik het artikel retourneren?

Hiervoor moet je het volgende adres gebruiken:

Beau Delicious
Kanunnik De Meyerlaan 5 Bus 11
9220 – Hamme
België

Mag ik het artikel ook persoonlijk komen retourneren?

Absoluut! We vragen je wel steeds om vooraf een e-mail naar info@beaudelicious.be te sturen of ons te contacteren via het contactformulier zodat we jou kunnen laten weten wanneer dit voor ons het best past.